Op weg voor een bezoekje

17 juli 2015 - Venetië, Italië

Woensdag 15 juli

Devi, Dhruvane, Helen en ik nemen een koffie op het stationsplein te Metz. De trein vertrekt om 11u44 naar Basel. Dat is richting Oosten. Ik heb mijn kompas aan elastiekjes gehangen op de rits van mijn rugzak.  Devi heeft voor mij een armbandje gemaakt in de Franse driekleur (okay, ik mocht kiezen). Zo kan ik ten allen tijde zien in welke richting ik reis. Na Basel volgt een trein naar Yverdon en dan naar Lausanne en ten slotte naar Vervey. Het kon beter, in deze hitte. Rond 19u00 kom ik aan. Het eerste, en enige, wat ik nu wil is in het meer van Genève gaan zwemmen,wat ik meteen doe. Ik ben lang niet de enige. Ik droog snel op de ligweide. Daarna nog een picknick met "gendarmes" en lokale kaas. Ik neem de bus naar de heuvels boven Vevey waar het minder bevolkt is. Ik vind er gemakkelijk een kampeerplaats in een boomgaard met een mooi uitzicht.

1. Brigitta Verlent:
    17 juli 2015
    Een heel fijne reis, Axel. Geniet van wat je tegenkomt en van je boek, je hebt er nu alle tijd voor!
  2. Stan:
    18 juli 2015
    Een mooi begin van een lange reis. Bedankt om ons te laten meegenieten Axel.